Praca przy sprzątaniu - jak wygląda?

Praca osób sprzątających ma ogromne znaczenie, ponieważ dba o czyste i higieniczne środowisko przeróżnych miesc. Czyste przedszkola, szkoły czy biura są podstawą do prawidłowego funkcjonowania tych placówek.

Chciałbyś podjąć pracę przez FLEOX przy sprzątaniu i zastanawiasz się, co powinieneś wiedzieć? A może już jesteś w trakcie procesu rekrutacji i niedługo zaczynasz swój pierwszy projekt? W takim razie czytaj dalej, ponieważ znajdziesz tu wszystkie niezbędne informacje!


1. Czego potrzebujesz do rozpoczęcia?

Do rozpoczęcia pracy przez FLEOX niezbędne są:

- Znajomość języka obcego (angielski lub niderlandzki);
Samochód na dojazdy do pracy (jeżeli mieszkasz w dużym mieście możemy również poszukać projektów z dojazdem rowerem lub komunikacją, ale wymaga to więcej czasu);
- Minimum 1 do 3 lat doświadczenia przy sprzątaniu. Na podstawie ilości doświadczenia będziemy ustalać pasujące do Ciebie projekty.


2. Spotkanie w biurze - Intake

Po wstępnej rozmowie telefonicznej zaprosimy Cię na spotkanie zapoznawcze w biurze. Ma to na celu poznanie się na żywo i ustalenie konkretów niezbędnych do rozpoczęcia projektu. Dlaczego chcemy Cię poznać osobiście? Chcemy w ten sposób zbudować wzajemne zaufanie! Niestety, bez tego punktu nie będziemy w stanie zaoferować Ci projektu.


3. Wymagane dokumenty

Przed rozpoczęciem pracy poprosimy Cię o dosłanie zdjęć lub skanów poniższych dokumentów:

- Ważny dowód osobisty lub paszport;
- Numer BSN;
- Karta bankowa;
- Ubezpieczenie prywatne (jeżeli zaczynasz na loondienst).

Dodatkowo dla osób na ZZP:

- KVK;
- BTW;
- Ubezpieczenie firmowe - pamiętaj, że na ZZP jesteś zobowiązany do posiadania ubezpieczenia firmowego i wszystkie ewentualne koszta związane z jego brakiem ponosisz sam.


4. Kontrakt lub OVO (Opdracht van Overeenkomst - Kontrakt o zlecenie).

Na podstawie dosłanych dokumentów przygotujemy kontrakt (na loondienst) lub OVO (na ZZP).

Jak podpisać ten dokument?
Najpóźniej w dniu rozpoczęcia projektu otrzymasz e-maila z informacją, że dokument jest gotowy. W tym e-mailu będą opisane kroki, które należy dalej podjąć, aby umowę podpisać. Umowa musi być podpisana, żeby Twoje wynagrodzenie zostało wypłacone.


5. Pierwsze dni pracy

Świetnie! Przygotowujesz się do swojego pierwszego projektu. Otrzymasz od nas numer telefonu do osoby, która pomoże Ci pierwszego dnia pracy. Spotka się z Tobą na konkretnej lokalizacji i wytłumaczy Ci zakres obowiązków. W wyjątkowej sytuacji może się to również odbyć przez telefon.


Pamiętaj, że jeżeli Twoja praca nie spełnia odpowiednich standardów albo nie jest wykonywania zgodnie z ustaleniami, klient ma prawo do korekty zapłaty. Wychodzisz z lokalizacji przed końcem zaplanowanego czasu? Jest to zabronione i niezgodne z zaakceptowaną umową. W takim wypadku będziemy zmuszeni zapłacić tylko za te godziny, które zostały przepracowane.


6. Płatności wynagrodzenia

Twoje wynagrodzenie jest wypłacane w ciągu 5 dni roboczych po “zamkniętym” tygodniu.

Wypłaty robione są do końca dnia w piątek. Może być taka sytuacja, że jedna osoba otrzyma swoje wynagrodzenie już w środę popołudniu, a Ty otrzymasz w piątek pod koniec dnia roboczego.

Wypłaty są robione i kontrolowane przez zewnętrzne biuro administracyjne. Nie jesteśmy w stanie udzielić Ci informacji, którego dnia, ani o której godzinie otrzymasz wypłatę. Nie musisz więc do nas kilkukrotnie dzwonić i pisać wiadomości, jeżeli wziąż nie upłyneło 5 dni roboczych po przepracowanym tygodniu. Rozumiemy, że jest to dla Ciebie ważna sprawa, jednak generuje to dużo więcej dodatkowej pracy i przez to często nie możemy się zająć innymi priorytetami.

Nie możemy również przyspieszać niczyjej wypłaty, nawet w wyjątkowych sytuacjach. Te same zasady obowiązują każdego.


7. Dodatki, zwrot kosztów dojazdu

Dodatki godzinowe oraz zwrot kosztow dojazdu nie są standardem w branży sprzątającej. Dodatki za (na przykład) pracę w późnych godzinach są tylko i wyłącznie na niektórych projektach. Jeżeli na Twoim projekcie będą liczone dodatki, to na pewno Cię o tym wcześniej poinformujemy.

Pracujesz na ZZP? W takim przypadku Twoja stawka godzinowa (zgodnie z prawem) zawiera już wszystkie dodatki.


8. Choroby - Ziekmelding

Naturalnie rozumiemy, że choroby się nie planuje i przychodzi z nienacka. Jeżeli nie czujesz się na siłach, żeby iść do pracy prosimy, daj nam o tym znać jak najszybciej. Najlepiej będzie jeżeli zgłosisz chorobę dzień przed ominięciem pracy.

Sytuacje, w których zgłaszasz nieobecność w pracy np. dwie godziny przed rozpoczęciem są niedopuszczalne. W przypadku zgłoszenia nieobecności tak późno nie jesteśmy w stanie zorganizować żadnego zastępstwa za Ciebie, a dodatkowo istnieje szansa, że klient podziękuje za współprace i stracisz projekt . Zakładamy, że jesteś odpowiedzialną osobą i potrafisz na czas przekazać informacje.


9. Kończenie współpracy

Dokładamy wszelkich starań, żeby każdy był zadowolony ze współpracy z nami, ale jeżeli z jakiegoś powodu chciałbyś zakończyć swój projekt - prosimy, daj nam o tym znać 7 dni wcześniej (taka sama informacja jest wpisana w Twojej umowie).


To tyle, teraz znasz wszystkie niezbędne elementy. Nie możemy się doczekać podjęcia współpracy z Tobą! Daj nam znać, jeżeli któryś z powyższych punktów nie jest jasny. Chętnie odpowiemy również na ewentualne pytania!


W czym możemy Ci pomóc? Ready to hunt?
Masz pytania na temat oferty pracy? A może jesteś ciekawy, co możemy Ci zaoferować? Nie czekaj w takim razie i skontaktuj się z nami bezpośrednio!
Michal Sienkowski Recruiter